Skil dig ud – Lav den perfekte videoansøgning
En videoansøgning er en kreativ måde at skille dig ud fra mængden på. En videoansøgning kan både sendes opfordret og uopfordret. Når du laver en videoansøgning, skal du først og fremmest tænke på, hvem du laver den til. Din research betyder alt, når du laver en videoansøgning. Hvis du kender modtageren, ved du også hvad du skal sige i videoen, hvilket forøger dine chancer for at få jobbet markant.
Når du laver en videoansøgning, skal du overveje de tekniske aspekter:
- Lyd. Det er vigtigt, at du går klart igennem. Modtageren skal kunne forstå din ansøgning.
- Lys og billede. Det er en god idé at optage i et lyst rum med et godt kamera. Hvis du optager på en gammel kameratelefon i et mørkt rum, sender det et signal om usikkerhed til modtageren.
- Plads. En video kan godt fylde meget. Det er derfor en god idé at uploade den til f.eks. YouTube og sende et link dertil i stedet.
Det giver som oftest bedst mening at lave en videoansøgning, hvis du ved at det er et ’udadvendt job’, hvor du f.eks. skal være meget i kontakt med kunder. Hvis det er en kreativ stilling, hvor du skal arbejde med medier, kan det også være en god idé at lave en videoansøgning for at skille sig ud.
Hvilke fritidsjobs kan man søge?
Mængden af job du kan søge afhænger af din alder. Bliv klogere på hvilke jobs du kan søge på siden her.
Hvis du har spørgsmål, er du velkommen til at kontakte Jobpatruljen på 80 24 10 10 eller skrive til vores brevkasse.