Det gode jobopslag
Et godt jobopslag er essentielt for effektiv tiltrækning af de rigtige kandidater. Som udgangspunkt er der ikke forskel på at søge en fritidsjobber og en fuldtidsansat, som virksomhed skal I nemlig spille på mange af de samme tiltrækningsparametre.
Når I indrykker en annonce på fritidsjob.dk, skal I sørge for at have et passende coverbillede og logo. Det er specielt vigtigt, hvis I har flere opslag, at I sender et klart signal om et strømlinet virksomhedsbrand, så der ikke opstår misforståelser. Selve annonceteksten skal indeholde en klar beskrivelse, af hvad I søger. Her er det vigtigt at nævne arbejdsopgaverne, hvilke kvalifikationer man skal have og om I søger fritidsjobbere med en bestemt uddannelsesmæssig baggrund.
Her er nogle punkter, der er gode at have med, men ikke nødvendigvis er påkrævede:
Karrieremuligheder. Det er en stor bonus for de fleste fritidsjobbere, hvis der på sigt er mulighed for at udvikle sig inden for virksomheden. Nævn gerne dette i opslaget.
Virksomhedserfaring. Hvis I har erfaring med ansættelse af fritidsjobbere, er det også en god idé at nævne dette, da det sender et professionelt signal.
Kollegialt sammenhold. Specielt unge trives bedst når der er et stærkt socialt sammenhold. Her er det oplagt at nævne, at I også beskæftiger andre unge.
Link til eksterne kilder. Dette lægger op til, at den unge kan undersøge jeres virksomhed nærmere. Her kan i f.eks. linke til jeres hjemmeside.
Udarbejd en god ansættelseskontrakt
Det er vigtigt at udarbejde en god og lovmæssigt opfyldende ansættelseskontrakt for at undgå komplikationer senere i forløbet.